Beste gemeenteleden, “De steppe zal bloeien”
Af en toe komt het zonnetje door, zien we de lente zich aandienen in de natuur en komen de mensen weer uit de huizen. Een jaargetijde waar ik altijd weer blij van word en dat me meer energie geeft. Ook een tijd van bezinning en voor mij een start van de vastentijd.
In een moment van bezinning las ik een aansprekende uitleg over het lied ‘De steppe zal bloeien’ in het kerkblad Petrus. Ds. Gerrit Olsman diept uit wat hij in dit lied, geschreven door de inmiddels overleden Huub Oosterhuis, verstaat.

Voor mij gaat dit lied over hoop en over een toekomst na het leven hier op aarde. Geen einde maar een nieuw begin! Met Jezus als hoofdpersoon, maar zo toepasbaar op ons eigen leven. De melodie doet ergens ook de ontspruitende lente weerklinken en hoort voor mij bij deze periode.

Uit de Wijkkerkenraad

De meeste agendapunten van deze vergadering betroffen een terugkoppeling uit andere overleggen, een update of voortgang die werd besproken. Wat ik wel met u kan delen uit de Wijkkerkenraad:

• Geluidskwaliteit: De kwaliteit van het geluid en de hoorbaarheid voor mensen met gehoorondersteuning is verbeterd en stabiel gebleken de afgelopen periode. Het Beamteam heeft er hard aan gewerkt en heeft hier blijvende aandacht voor. Samen met leden uit de werkgroep De Blije Mare Praktisch wordt gekeken welke losliggende kabels kunnen worden weggewerkt. Net als eerder is gedaan met de kabels van apparatuur die in de coronatijd is geïnstalleerd. Dit om de esthetiek van het liturgisch centrum zo veel als mogelijk te behouden.

• Opvolging gemeentemiddag: Op de volgende vergadering worden de voorzitters van de verschillende taak- en werkgroepen gevraagd aan te sluiten om te bespreken welke resterende (niet Eredienst-) input opgepakt kan worden of wat er nodig is om dat te kunnen doen. Dit sluit mogelijk aan bij het verzoek van de Toekomstgroep om ook activiteiten op te pakken gericht op de toekomstvisie.

• Terugkoppeling uit taak-en werkgroep: Maandelijks krijgen we een terugkoppeling en dat is altijd fijn en nuttig om te lezen. Er gebeurt een hoop. Dit keer o.a. de evaluatie van de kerstwandeling en erediensten, over organisatie van activiteiten als een filmavond, een groot jeugdevent in Noord-Holland en ook dat de organisatie van het vernieuwde bezoekersteam in de afrondende fase is.

We mogen uitkijken naar de wederopstanding van Jezus die ons voorging. Ik wens iedereen een gezegende periode van bezinning in aanloop naar Pasen.
Carine van der Eerden-Borsboom