Beste gemeenteleden,
Waar de maand maart zijn staart roert, doet april wat hij wil. Een veel gehoorde en aloude weerspreuk. Ook in de eerste week van april is daar geen woord van gelogen. Nagenoeg alle seizoenen zijn alweer voorbijgekomen.
Zo roerig als maart kan zijn en april doet wat hij wil, zo ervaar ik de weken in de kerk en binnen de gemeenschap absoluut niet. Terugblikkend op een goede, mooie stille week afsluitend met feestelijke paasvieringen hebben we als gemeente weer ons beste beentje voorgezet. We doen het met elkaar goed. Vele handen maakten licht werk. Of dat altijd zo ervaren wordt weet ik niet, maar voor de buitenstaander komt het zeker zo over heb ik me laten vertellen.

Door het luisteren naar de ooggetuigen uit die tijd en de dagelijkse interviews hebben we het paasverhaal mogen volgen tot en met de wederopstanding. Uiteraard met goede technische en afwisselende muzikale ondersteuning, gemeenteactiviteiten rondom en tijdens de dienst, prachtige bloemschikkingen en zo veel meer. De Heer is waarlijk opgestaan. Christus ons licht!

Vanuit de wijkkerkenraadsvergadering van 22 maart kan ik onderstaande terugkoppelen:

• Opvolging input gemeentemiddag.
    Nadat de werkgroep eredienst met de input aan de slag is geweest, heeft ook de werkgroep kerk naar buiten haar ideeën gedeeld en besproken met de wijkkerkenraad. Over de opvolging van alle input volgt later meer tijdens de volgende gemeentemiddag die georganiseerd zal worden nog voor de zomer. Hierover meer via de gebruikelijke communicatiekanalen.
  • Tulpenactie 2024.
    Ook dit jaar weer een tulp. Dit keer werd er namens de wijkkerkenraad een tulp uitgedeeld na afloop van de paasmorgendienst. Alle 300 tulpen zijn uitgedeeld, ook om uit te delen aan anderen die later die dag bezocht werden. Veel vrolijke gezichten en reacties.
  • Brief kerkbalans financiële status Noord.
    Piet de Boer (College van kerkrentmeester) heeft toelichting gegeven op het tekort zoals in de brief kerkbalans was opgenomen. De wijkkerkenraad had hier vragen over gekregen en deze zijn besproken. Het tekort waarover werd gesproken in de brief was uitgaande van een volledige bezetting van predikanten.
  • Inspiratiedag PKN in Heiloo.
    Deelname vanuit onze wijk zal er ook dit jaar op 15 juni weer zijn.
  • Beamer.
    De wijkkerkenraad is akkoord gegaan met het voorstel over gebruik beamer door derden ingediend door werkgroep De Blije Mare Praktisch.

Verder hieronder de huidige verdeling van taak- en werkgroepen onder de leden van het dagelijks bestuur (db). Zij zijn aanspreekpunt voor de taak- en werkgroepen over de gang van zaken en bij vragen of onduidelijkheden.

noord db

Ook een nieuwe foto van het huidige db zodat u ook onze gezichten erbij heeft.
vlnr: Carine, Inge, Petra, Luuk

Carine van der Eerden-Borsboom