Vorig jaar schreven we op deze plaats over het in het leven roepen van het bezoekersteam in onze gemeente. Inmiddels is er veel gebeurd. We praten u graag even bij.

De belangrijkste redenen voor het opzetten van een bezoekersteam waren:
Wij willen graag een gemeente zijn met gemeenteleden die op elkaar betrokken zijn. Omzien naar elkaar vinden we een wezenlijk onderdeel van gemeente van Christus zijn.
We werkten vele jaren met een wijkindeling waaraan contactpersonen gekoppeld waren.

Deze mensen deden fantastisch goed werk! Helaas werd het de laatste jaren echter steeds moeilijker alle wijken te bemensen.
Het was daarom tijd voor een nieuwe opzet: het werken met een bezoekersteam. Dit is een nieuwe vorm om het bezoekwerk uitvoerbaar te houden.

We hebben achttien enthousiaste voormalige contactpersonen bereid gevonden in dit bezoekersteam actief te worden. We zijn nog op zoek naar een of twee nieuwe enthousiaste contactpersonen. Axel Bolderheij is de coördinator van dit team.

We hebben de keuze gemaakt om onze gemeenteleden van 75 jaar en ouder te bezoeken. De ervaring leert dat vooral deze groep gemeenteleden het persoonlijke contact op prijs stelt.
Iedere contactpersoon van het bezoekersteam heeft een eigen lijstje gekregen met namen van de gemeenteleden van 75 jaar en ouder.

Het startsein heeft al geklonken!
Dat betekent dat vanaf nu de contactpersonen langs kunnen komen om kennis te maken. Zij komen tevens een bloemetje brengen bij vreugdevolle en verdrietige gebeurtenissen. Zo vormen zij een belangrijke verbinding tussen de gemeenteleden van 75 jaar en ouder en de kerk.
Omzien naar elkaar, met elkaar meeleven kan op veel verschillende manieren. Dit werken met een bezoekersteam is er een van.
Daarnaast gebeurt er al heel veel in onze gemeente. Een volgende keer meer daarover.

We noemen hier nu ook graag het contact met de pastoraal ouderling en/of met de (interim)predikant. Dit contact is er uiteraard voor alle gemeenteleden!
Voor ieder geldt de uitnodiging, indien dit nodig of gewenst is, zelf het initiatief te nemen om contact op te nemen met een ouderling van pastoraat. Het telefoonnummer staat achterin iedere Samen Verder.

Axel Bolderheij en Tinny Olie