In de veertigdagentijd worden tijdens enkele diensten in de Immanuelkerkzaal delen van het oratorium "Als de graankorrel sterft..." van Marijke de Bruijne uitgevoerd. Ruim twintig enthousiaste zangers en hun begeleiders zijn sinds dinsdag 31 januari aan het repeteren. Het oratorium heeft drie thema’s: het leven van Jezus vanaf de aankondiging van zijn lijden, de erkenning dat lijden en dood onlosmakelijk met ons leven zijn verbonden en dood en opstanding, vernieuwing en wedergeboorte.

Op de eerste zondag van de veertigdagentijd, Palmpasen, in de stille week en paasmorgen worden onderdelen van het oratorium opgenomen in de diensten. Het oratorium is nadrukkelijk geschreven voor koor én gemeente. In bijna alle liederen heeft de gemeente ook een actief aandeel. Voor de Bijbelgedeelten is indertijd gebruik gemaakt van de Groot Nieuwsbijbel in de omgangstaal. De verbindende teksten zijn geschreven door lieddichter en dichter Marijke de Bruijne. Het oratorium is eerder uitgevoerd in de Immanuelkerk en deze uitvoering is een initiatief van zangers die het eerder hebben uitgevoerd. Wij hopen u rondom deze muziek te ontmoeten en samen met u te zingen!
Verschillende delen zijn te beluisteren via kerkliedwiki.