Met dit filmpje willen wij als jongeren graag laten zien wat we in het seizoen 2022-2023 hebben beleefd. We hebben veel gezellige, bijzondere en inspirerende dingen gedaan. Onze groep jongeren is een heel gezellige en hechte groep. Tijdens de bijeenkomsten van Provider (12-18 jaar), Connected (16 jaar en ouder) en tijdens de jongerenvieringen praten we over allerlei zaken die ons bezighouden en dit leidt vaak tot zeer inspirerende gesprekken over het geloof. Uiteraard is er ook genoeg ruimte voor ontspanning en zijn we regelmatig op andere locaties te vinden dan alleen in de kerk.
We begonnen afgelopen seizoen met een spel in het centrum van Alkmaar: The Chase. Het beloofde een geweldige avond te worden, totdat er een enorme regenbui losbarstte. Gelukkig had de leiding een oplossing bedacht en werd het toch nog gezellig!

Zoals elk jaar deden we mee met Sirkelslag Young: een landelijk georganiseerd spel voor tieners met allerlei actieve opdrachten en vragen rondom het jaarthema: "Aan tafel!" Zoals altijd leidde dit tot de nodige humor en was dit een zeer geslaagde avond.
Rond Kerst hadden we meerdere activiteiten. We hielpen mee met het organiseren van twee haltes bij de Kerstwandeling en voorafgaand aan de Kerstnachtdienst in De Blije Mare hadden we, zoals elk jaar, ons eigen kerstdiner. In het nieuwe jaar gingen we poolen met Henk en hadden we onze voedselbankactie.
In de paasnacht hadden we, na de paasnachtdienst, onze jaarlijkse Paaswake: een hele nacht opblijven. We hebben meegedaan aan de Paas Challenge en we hebben een film gekeken. In de ochtenddienst deden Paulien en Daniƫlle belijdenis, waar we allemaal bij waren.
In juni gingen we met een groep naar de EO-Jongerendag in Rotterdam Ahoy. Wat was dat een belevenis! Met zoveel christelijke jongeren samenkomen is echt geweldig.
De seizoensafsluiting bestond uit een barbecue en (voor de mensen van Connected) uit een strandmiddag met een lunch en een spel.
We kijken terug op een heel bijzonder seizoen! De beelden spreken voor zichzelf. Veel kijkplezier!

Krijn van Ierland