Kijkt u ook af en toe op de thermometer in de kerk? Ik bedoel niet degene die de temperatuur aangeeft want die is deze maand lekker opgelopen. Er hangt ook een thermometer die de stand aangeeft van hoever wij zijn als groep om ons doel te behalen. Wij worden er blij van!
We hebben een hartstikke leuke avond gehad met ons eerste Griekse eetcafé. Er is superhard gewerkt door de koks. Ze zijn vroeg begonnen want tzatziki moet lekker intrekken om goed te smaken. Langzaamaan druppelden de mensen binnen en heeft Henk het diner geopend. De jonge obers brachten eten en drankjes rond en maakten het voor alle aanwezigen een feest.

Gehinderd door acute problemen met de afvoer was alles schoonmaken en afwassen nog wel een dingetje maar vele handen maakten licht werk. U rook op zondag alleen nog de geur! Een van ons moest lopend naar huis omdat helaas niet iedereen met christelijke gedachten rondloopt :-(
Er is nog ruimte in ons tweede eetcafé op zaterdag 8 juni. Komt u ook? Gemeenteleden uit Zuid waren wat ondervertegenwoordigd maar zijn uiteraard ook welkom op deze avond in De Blije Mare!
Op vrijdag 26 april heeft een groep op de Vrijmarkt in Alkmaar gestaan. Het was heel gezellig met de verkoop van 11.00 uur 's morgens tot half 10 in de avond. De opbrengst was ruim € 400,-. Op zaterdag 27 april was het de beurt aan een groep in Sint Pancras. De dag begon nat maar later werd het gelukkig droog. De opbrengst was ruim € 500,-. Alles wat over was is in de daarop volgende dagen naar Dorcas gebracht. Bedankt aan iedereen die spullen heeft ingeleverd voor deze actie en Annelies voor de kaarsen.
Op woensdag 8 mei liepen Krijn, Wiebe, Matthias, Vincent, Daniëlle en Menno voor het goede doel. De 5 kilometer tijdens de Alkmaar City Run was een fantastische gelegenheid voor een sponsorloop en dat hebben ze geweten. Iedereen heeft hem uitgelopen en ze hebben bijna € 1.500,- opgehaald voor Athene! Ook hier dank aan alle sponsoren.
Tijdens de High Tea op zondag 12 mei is er ook nog gedoneerd voor ons goede doel.
Als deze Samen Verder uitkomt hebben we inmiddels ook de lenteplantjesmarkt gehad op zaterdag 18 mei. Er volgen nog een superleuke Bingo Avond op 22 juni en een veiling-benefietconcert op 6 juli. Beide keren is de locatie De Vrijheidskerk, Hobbemalaan 2.
Mede ondersteund door een gulle donatie van de Diaconie staat de thermometer al boven de € 13.000,-! De hele werkgroep Athene dankt (nogmaals) iedereen die op welke manier dan ook een bijdrage heeft geleverd of dat nog van plan is te doen 😉.

Peter Tuinman