Hieronder vindt u een verkorte versie van het jaarverslag van de Diaconie over het jaar 2023. De bedragen worden vergeleken met die van 2022.
U wordt hartelijk bedankt voor uw bijdrage voor de collecten, een mooi resultaat.
Met name de collecten voor de aardbevingen in Syrië en Marokko droegen bij aan het hogere resultaat. De post ‘giften aan de Diaconie’ kent jaarlijks een grote fluctuatie. Giften bedoeld voor armoede/stille hulp zijn ook aan dat doel besteed.
Een deel van het kapitaal van de Diaconie is belegd. Met de resultaten willen we onze uitgaven op peil houden. Over de jaren heen teren we in.

Bij het Kerkelijk Bureau kunt u de uitgebreide versie opvragen.
Daarnaast kunt u vragen stellen aan mij, per mail Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of per telefoon 06 348 677 74.

Ale-Jan Algra
Penningmeester Diaconie

Jaarverslag Diaconie 2023

In het jaarverslag 2023 vindt u de totalen, maar aan welke doelen draagt de Diaconie nu financieel bij? Dit jaar willen wij u daarover op de hoogte houden. Tot dusver (eind april) zijn de volgende bedragen overgemaakt:

• ISBA Paasactie van de ARK
  • Mano a Mano (Bouwproject Dominicaans Republiek)
  • Noodhulp Gaza en Westoever via Kerk in Actie
  • Noodhulp Soedan via Stichting Vluchteling