We bevinden ons in de periode tussen Pasen en Pinksteren. Er is weer wat rust tussen de eerste verwarring direct na Pasen en het levendige vuur van de pinkstergeest. De aardse Jezus maakt plaats voor de creativiteit van de Geest.
In de afgelopen periode vergaderde de AK op 20 februari en op 19 maart.
Luuk Hilbrands is toegetreden als mede-vertegenwoordiger van Noord, hij vormt tevens de nog ontbrekende schakel naar de Toekomstgroep. Dubbele reden om hier blij mee te zijn.

Momenteel worden de reacties van de taak- en werkgroepen op de vragen van de TKG door de TKG verwerkt.
De beleggingsstatuten zijn bijgewerkt en akkoord bevonden.
Het beroepingswerk is in ontwikkeling. Wanneer er nader nieuws is, zal dat ter plekke worden gedeeld. Voor Noord is weer een nieuwe solvabiliteitsverklaring afgegeven.
De AK heeft ingestemd met de aanschaf van apparatuur voor Delta Voices, waarmee voor hen het alles optuigen voor een medewerking in een dienst veel eenvoudiger wordt. Deze apparatuur blijft in eigendom van de PGA; er is een goede beheerprocedure opgesteld.
Op 25 mei vaart weer een boot namens Alkmaarse kerken mee in de botenparade van de Alkmaar Pride. De AK zegt een financiƫle bijdrage toe.
De Trefpuntkerk in Broek op Langedijk heeft Annego Hogenbrink en Dick Bink als vertrouwenspersonen aangesteld. Beiden werken ook als zodanig voor de PGA. Dit moet goed samen kunnen gaan. De AK voert jaarlijks een gesprek met deze personen.
Allen een goede tijd gewenst,

Cor Docter