Geloven is een puzzel!

Dat was het thema van de eerste gezamenlijke kindernevendienst van Noord en Zuid op zondag 11 februari, tijdens de interactieve viering. En puzzelen…dat hebben de kinderen gedaan! In twee leeftijdsgroepen gingen ze aan de slag met opdrachten die “escaperoom waardig” waren. Uitgangspunt vormden de lezingen van de viering: Psalm 8 en Mattheüs 6:6-15. Dit gaf sommigen van de kindernevendienstleiding grote inspiratie: codekleuren, dieren tellen, letterkettingen, schilderijen met ontbrekende stukjes, een sorteerspel, er werd van alles bedacht.

Met al deze opdrachten konden de kinderen stukken van een ster verdienen die uiteindelijk in elkaar gepuzzeld moesten worden.
Het werd een gezellige kindernevendienst. Het is leuk om te zien dat er dan wat meer leeftijdsgenootjes voor de kinderen zijn en je kan de kindernevendienst wat meer aanpassen op de mogelijkheden van die leeftijd.
De volgende gezamenlijke viering is op 14 april, tijdens de volgende interactieve viering, dit keer in De Blije Mare. Hopelijk allemaal weer tot dan!

Toekomst

Naar aanleiding van de oproep van de Toekomstgroep hebben wij als leiding van de Kindernevendienst bij elkaar gezeten om te brainstormen over wat onze bijdrage voor de komende jaren kan zijn. Er borrelden heel veel mooie ideeën op die we natuurlijk niet allemaal in één keer kunnen realiseren. We hebben er een aantal uitgepikt en teruggekoppeld naar de Toekomstgroep.
Wij wensen hen positieve energie en goede moed om de respons van alle werkgroepen uit te werken.

Voor de nabijere toekomst worden er plannen uitgewerkt voor het maken van de palmpasenstokken, die ieder jaar tijdens een gezellige clubmiddag worden gemaakt. Dat zal dit jaar gebeuren op vrijdag 22 maart. De kinderen hebben hiervoor al een uitnodiging gekregen en we hebben er met elkaar weer veel zin in. Op het moment van schrijven is het nog láng niet zover, maar als u dit leest nadert deze datum met rasse schreden. En dan als hoogtepunt op Palmzondag de tocht met die mooi versierde stokken door de kerkzaal; leuk om al die blije gezichten te zien.
De week daarna is het Pasen en wordt de laatste vraag gesteld van het project dat de kinderen in de veertigdagentijd behandelen: Waar word jij blij van? Daar gaan we achterkomen tijdens de kindernevendienst op Paasmorgen!

Zoekt en gij zult vinden…

Door ziekte en afscheid van een aantal mensen van de kindernevendienstleiding zijn wij (per omgaande) op zoek naar mensen die het leuk vinden om ons te helpen. Dit kan een incidentele keer, maar structureel meehelpen mag natuurlijk altijd.
Wij werken met de methode van Kind op Zondag, dit is een magazine waarin een (bijbel)verhaal staat, compleet met een spel of knutsel. Maar het staat u vrij om er een eigen draai aan te geven door bijvoorbeeld een verhaal te vertellen of iets met de kinderen te delen over uw hobby of een persoonlijke beleving.
Wij bieden een leuk team en lieve kinderen. Mocht u vaker willen helpen dan wordt u opgenomen in het rooster en bent u ongeveer 1 keer per maand aan de beurt. Naast de zondagse kindernevendienst vergaderen we gemiddeld 2x per jaar op een zondag na een kerkdienst.
In het geval dat u een enkele keer wilt helpen, gaat dit uiteraard in goed overleg.
Voor meer informatie kunt u Paulien, Wendy of Daniëlle altijd aanspreken voor of na de kerkdienst. Liever bellen, mailen of appen? Dat kan via Daniëlle Munniks, Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 06 36 30 91 26.

Klopt u op onze deur? Wij zullen opendoen!

Leiding Kindernevendienst