Sinds de herstart van de kerkdiensten ná corona is er elke 1e en 3e zondag van de maand een kerkdienst/viering in het Noordwest Ziekenhuis
Als er een kerkelijk feest is, wijken we hiervan af en gaat dat feest voor! Om de kerkdiensten te kunnen organiseren zijn wij afhankelijk van vrijwilligers.

• Elke vrijdagmorgen voorafgaand aan een dienst (2x per maand dus) worden alle patiënten persoonlijk benaderd of ze belangstelling hebben voor de dienst op zondag.
    Iedere vrijwilliger heeft een of meer vaste afdelingen waar hij of zij naar toegaat. Hiervoor zoeken wij iemand om de bestaande groep te versterken. We drinken van tevoren koffie met elkaar en zijn betrokken op elkaar.  Daarmee ben je 2x per maand ongeveer van 9.45 – 10.30 uur in Noordwest bezig.

• We hebben nu twee koppels (van twee mensen) voor het kosterswerk op zondagmorgen. Dat is een kwetsbaar aantal. Daarom zoeken wij aanvulling van de bestaande groep met één koppel. Het betreft diverse werkzaamheden die ik graag mondeling toelicht of door een van de kosters laat vertellen. In elk geval vraagt het werk erom om op zondag tijdig in Noordwest te zijn (8.00 uur) en ben je tot ongeveer 13.00 uur bezig. Dit is inclusief koffiedrinken na de dienst.

• Per kerkdienst hebben we een vaste groep mensen nodig die de patiënten met bed (met twee personen) in een rolstoel of lopend ophalen en weer terugbrengen naar hun afdeling. Dat betekent dat je een vaste zondag in de maand beschikbaar bent hiervoor van 9.45-12.00 uur. In principe gaat dit dus om de 1e en de 3e zondag. Daarnaast op de kerkelijke feestdagen. Hierbij kan de groep vrijwilligers aanvulling gebruiken! De diensten beginnen om 10.30 uur.

• En last but not least… ons eigen ziekenhuiskoor heeft de laatste tijd nogal wat in moeten leveren aan menskracht. Geen bas meer en nog twee tenoren. Maar alle stemmen kunnen versterking gebruiken! Het koor zingt op de 3e zondag van de maand in de viering, tenzij er een kerkelijk feest is, dat gaat voor! De repetities zijn op dinsdagavond in de kerkzaal van het ziekenhuis (Aletta Jacobszaal).

Voelt u of voel jij ervoor om ons hechte en enthousiaste team te komen versterken dan horen wij dat graag zo spoedig mogelijk. Mensen die al 25/30 jaar (of meer) betrokken zijn, zijn geen uitzondering.
Voor meer informatie kunt u/kan je per mail mij benaderen en eventueel per telefoon:
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Telefonisch bereikbaar via de receptie: 072 548 44 44, vragen naar sein 5133.
We kunnen altijd iets afspreken om verder door te praten. Mensen die dit werk doen ervaren het als zeer zinvol en goed… Iets voor u /jou?

Annerien Groenendijk, geestelijk verzorger in Noordwest