De leiding van de kindernevendienst van de Vrijheidskerk en de Immanuelkerk gaan samenwerken.

In oktober hadden we als leiding van de Kindernevendienst van Noord en Zuid een primeur: samen hebben we Sirkelslag 2023 georganiseerd en uitgevoerd. Dat was erg leuk en we merkten dat het samenwerken ons goed beviel. Daarom hebben we besloten om te kijken of we deze samenwerking kunnen uitbreiden.

Meer uitdaging
Zowel in de Vrijheidskerk als in De Blije Mare zijn minder kinderen op zondag aanwezig dan voorheen. Dit heeft er al voor gezorgd dat de jongere en de oudere kinderen samen Kindernevendienst hebben.

Voor beide leeftijdsgroepen is dit niet altijd leuk: het is lastig om de uitdaging te vinden voor de oudere kinderen en ook de jongere kinderen iets mee te kunnen geven. Daarnaast is er voor de tieners op dit moment geen mogelijkheid om hun geloofsbeleving meer uit te diepen. Dit maakt de stap naar Provider groter dan misschien nodig is.

Interactieve diensten
Zoals misschien bekend is bij de meeste gemeenteleden wordt er zes keer per jaar een interactieve dienst georganiseerd. Deze diensten worden begeleid door de jongeren binnen onze gemeente en vinden om beurten in de Vrijheidskerk en De Blije Mare plaats. Dit heeft de leiding van de Kindernevendienst geïnspireerd om op die zondagen een gezamenlijke Kindernevendienst op te zetten, waarbij we de kinderen in twee groepen indelen (een voor de onderbouw en een voor de bovenbouw). De eerste dienst waarbij we dat gaan doen, is 11 februari 2024. Wanneer het samenwerken bevalt, zullen we kijken op welke andere vlakken wede handen ineen kunnen slaan.