Als je mijn 15-jarige zoon Coen vraagt naar zijn leukste herinneringen aan zijn jaren in de kindernevendienst, dan zijn dat steevast twee dingen: het befaamde kerkkamp én…. Sirkelslag. Daarom wilde hij dit jaar best helpen als jurylid. Daar waren we blij mee.
Sirkelslag kids is een interactief spel waarbij kinderen in de leeftijd van 9 tot en met 12 jaar allerlei opdrachten moeten doen om zoveel mogelijk punten te scoren. Het gaat om samenwerken, puzzelen, behendigheid en creativiteit. Sirkelslag speel je tegen andere teams van andere gemeenten in heel Nederland. Ieder team speelt op zijn eigen moment en levert voor een bepaalde datum punten en een filmpje in. Het achterliggende idee is om kinderen meer te betrekken bij de kerk. Het thema dit jaar is “Ga je mee”, naar het jaarthema van de Protestantse kerk.

Op zondag 13 oktober hebben we de krachten van Zuid en Noord gebundeld en met acht kinderen hebben we een heel geslaagde middag gehad. De sfeer zat er tijdens het pannenkoeken eten al goed in. Daarna begon het spel en werd er serieus aan de opdrachten gewerkt die soms veel denkwerk en behendigheid vroegen. Samen vonden ze de weg door een soort mijnenvelden, aten geblinddoekt dapper hapjes die ze niet kenden, knutselden op creatieve wijze cadeaukaarten en zetten met elkaar wel bijna tweeduizend stappen op de stappenteller.
Nu zullen we de scores doorgeven en is het wachten op de uitslag! Ondertussen hopen we dat dit ook de start is van een fijne samenwerking tussen de kindernevendiensten van Noord en Zuid.

Wendy, Daniëlle en Sterre