Een persoonlijke noor van Linda Otto

Toen ik deze pioniersreis begon met veel enthousiasme en warme gevoelens, samen met mijn medepioniers, begon ik met hen een mooie en ook spannende reis, samen met God!
En wat hebben we deze afgelopen drie jaar mooie momenten meegemaakt. Met de jongeren online in de coronatijd, want zo moesten we starten in 2020.

We kregen goede begeleiding van onze pioniersbegeleider en een keer per jaar een pioniersdag van de PKN, waar we andere pioniers mochten ontmoeten uit het hele land en veel inspiratie kregen door o.a. workshops. We hebben met de bakfiets met koffie en thee in de stad gestaan on theezakjes uit te delen! Erg spannend om te doen maar ook erg leuk met ook mooie gesprekken.
Op het ogenblik organiseren we een keer per maand de Huiskerk bij iemand thuis. We starten met de lunch en het aansteken van de paaskaars. Daarna mogen we met deze mooie groep mensen zingen en mooie gesprekken hebben waarin ieder zich vrij voelt om zich te uiten. Zo fijn is deze kring.
Ik ben dankbaar en wij voelen echt Gods nabijheid hierin.
Verder is er ook al twee jaar een wandelgroepje in de mooie natuur waar genoten wordt van elkaar, het wandelen en de gesprekken.
We hebben nog zoveel mooie ideeën die we zouden willen gaan doen om hopelijk nog meer jongeren en anderen te ontmoeten.

pionieren2Een persoonlijke noot van Margot Wielinga

Wat een avontuur deze Pioniersreis. We maken van alles mee en hebben veel verschillende activiteiten gedaan. Mijn medepioniers hebben al genoeg daarover gezegd. Ik ga niet zeggen dat het eenvoudig is maar het is een prachtige reis door bergen en dalen, langs vruchtbare grond maar ook woestijnen, met tegenslagen en successen.
Op 11 maart waren we weer op een Pioniersdag van de PKN. Daar hebben we weer veel inspiratie en moed opgedaan. Wat een verschillende plekken zijn er in Nederland en wat een variëteit aan initiatieven. Geweldig gewoon om te zien. Daar zie ik de tekst 1Kor 12: 27 tot leven komen.
Ik hoop door onze activiteiten mensen te inspireren om na te denken over het geloof. Zowel mensen buiten de kerk als mensen daarbinnen of met een been erbuiten.
De reis is nog lang niet klaar.
Nieuwsgierig om het eens mee te beleven? Neem contact op met ons via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..