2022
Voor het jaar 2022 is door u een bedrag van € 243.198 toegezegd. We hadden € 250.000 begroot. Maar uiteindelijk is er € 247.246 binnen gekomen. Al met al een mooi resultaat!
Naast toezeggingen komen er ook spontane giften binnen voor de kerk, vandaar dat het eindbedrag hoger is dan de toezeggingen. Maar ook het gemiddelde bedrag per gever is gestegen. Dit ligt nu rond de € 265
(2021: € 262 | 2020: € 250). Toch een positieve ontwikkeling!

2023

Voor 2023 hebben we een bedrag begroot van € 240.000 aan vrijwillige bijdragen. Dat is weer lager dan vorig jaar omdat we ook zien dat het aantal leden blijft teruglopen. En we moeten realistisch blijven: de huidige economische situatie noopt menigeen om zorgvuldig met de financiën om te gaan.
De toezeggingen voor 2023 blijven vooralsnog dan ook helaas achter bij de verwachtingen.
We zien echter ook dat er een flink aantal leden niet heeft gereageerd op de jaarlijkse oproep om een toezegging te doen (258). Tot nu toe heeft 74,1% gereageerd (24,5% niet op de brief en 26,6% niet op de verzonden e-mail). Van verschillende leden begrepen we dat de e-mail niet altijd is ontvangen en/of in de SPAM-box is terechtgekomen (of ‘Ongewenste Mail’-box). Mocht u ook geen e-mail hebben gezien en staat deze ook niet in de SPAM-map, neem dan even contact op met het Kerkelijk Bureau (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) .
Laten we proberen om het begrote bedrag voor 2023 te halen!
We hopen in elk geval dat de leden die nog niet gereageerd hebben alsnog een toezegging doen. Het is nog niet te laat!

Joan Maljaars, namens het College van Kerkrentmeesters