klok 11 uur

Wat zou het fijn zijn als de kerkdienst om 11.00 uur zou beginnen, in plaats van 10.00 uur...
Na wat rondvragen blijkt dat niet alleen wij, een aantal jongeren, dit zouden waarderen, maar ook andere gemeenteleden. Bijvoorbeeld gemeenteleden die afhankelijk zijn van thuiszorg/zorginstelling, taxivervoer etc. Zij zouden meer tijd hebben om zich klaar te maken voor de dienst.

We vroegen het de Kerkenraad en kregen groen licht om dit idee uit te werken. Door middel van een enquête konden we peilen hoe u over dit onderwerp denkt. Deze werd dan ook door maar liefst 75 mensen ingevuld en we kregen veel reacties!
Het idee om af en toe met elkaar te lunchen, na de dienst, wordt ook erg gewaardeerd. Sommigen bieden zelfs al hulp aan bij het organiseren hiervan, heel fijn!
Er wordt naar aanleiding van dit kleine onderzoek besloten om in jan. 2023 een proef te houden met de nieuwe aanvangstijd van 11.00 uur. Na vier diensten zal dit worden geëvalueerd.
Wilt u liever toch om 10.00 uur komen of heeft u zin om samen koffie te drinken vóór de dienst, dan staat de koffie/thee voor u klaar. Aansluitend kunt u de dienst bijwonen.
Verder lijkt het ons erg leuk om op 29 jan. na de dienst met elkaar te lunchen; een goede manier om elkaar nog beter te leren kennen! En wie weet kunnen we dat vaker doen.
Komt u ook?

Namens de jongeren, Floor van Bellen.