Het lijkt al een tijdje stil rond de uitbreiding met een extra stem, maar dat is schijn. Inmiddels is de windlade omgebouwd van pneumatiek naar elektrisch en binnenkort kan deze worden geplaatst.
Aardig weetje: we kwamen enkele magneten tekort, welke we tegen een gepaste donatie hebben kunnen overnemen uit de reservevoorraad van orgelzaal Booy in de Daalmeer.
Op de foto zijn dat de rode exemplaren op dit deel van de lade.
De windlade is gedeeld in een bas- en een discant. Het basdeel ligt hier op z’n kop. En inderdaad, een goed netwerk is beter dan een verre vriend!

Omdat het geheel toch nog aardig wat weegt is de ondersteunende constructie alvast verzwaard met een extra kolom, vanuit de kerkzaal bekeken uiterst linksachter.

De uitbreiding komt in een eigen, nog op maat te maken, kas achter op het bordes (de stemvloer) aan deze zijde. Zie schematekening.
Er is nog veel te doen, maar het vordert gestaag.

Cor Docter

Extra kolom