Op vrijdagmiddag 22 maart gonsde het van de kinderstemmen in de Vrijheidskerk. Maar liefst dertien kinderen kwamen samen om palmpasenstokken te maken. En wat was het gezellig, en er is heel hard gewerkt. Alle houten kruisen werden omwikkeld met kleurig crêpepapier en versierd met slingers. De traditionele onderdelen ontbraken ook niet: heel vakkundig werden er dertig rozijnen aan een koordje geregen, werden takjes groen aan het kruis gebonden en was er plaats vrij voor het broodhaantje. Een slinger waar eigenlijk twaalf chippies aan moesten hangen, bleken genoeg ruimte te hebben voor veel meer symbolische leerlingen van Jezus. Maar dat maakte de stokken alleen maar mooier! Afsluitend hebben we gezellig gegeten met z’n allen.

En zondag was het Palmpasen! Eigenlijk alle kinderen die vrijdag zo hun best hadden gedaan, waren zondag aanwezig om met hun palmpasenstok door de kerk te lopen. Het was weer een mooie, kleurrijke optocht. De gemeente zong de kinderen toe en er was applaus achteraf. Tijdens de Kindernevendienst hebben we stil gestaan bij het verhaal van Palmpasen en met z’n allen hebben we twee palmbladeren gemaakt. ijverig maakten de kinderen een omtrek van hun hand, en versierden deze mooi. De kinderen die konden schrijven, hebben er ook een wens op geschreven.
Het was weer een heel gezellig ‘Palmpasen-weekend’. Volgend jaar weer!