Het buurtkastje staat sinds het voorjaar bij de Vrijheidskerk, onder het raam van het Kerkelijk Bureau. Het doel van het kastje is tweeledig: elkaar helpen én voedselverspilling tegengaan onder het motto “Geef wat je kunt missen en pak wat je nodig hebt”. Na een aarzelend begin krijgt het kastje de laatste tijd bekendheid. Vaak worden er artikelen uitgehaald en, heel belangrijk, regelmatig worden er ook producten ingezet.
We zijn gaan werken met een basislijst van artikelen die, op kosten van de Diaconie, wekelijks in het kastje worden gezet. Op die manier raakt het niet leeg. Voor aanvulling en variatie zijn we afhankelijk van producten die gemeenteleden (en buurbewoners) erin zetten.

Het gaat dan om hygiëneproducten en houdbare levensmiddelen.
Heeft u artikelen over of wilt u artikelen doneren? U kunt ze gewoon in het kastje zetten. Inleveren bij Caroline Wiggelinkhuizen of Ria de Rijke mag ook. En mocht u moeite hebben met rondkomen, aarzel dan niet artikelen uit het kastje te halen.

Ria de Rijke