Opnieuw organiseert de Alkmaarse Raad van Kerken de paasactie. Dat doen wij om mensen die financieel en vaak ook sociaal in een moeilijke positie verkeren, een extraatje te kunnen bezorgen. Het blijkt telkens weer dat er in onze omgeving mensen zijn die extra steun goed kunnen gebruiken. Wij richten ons met deze actie onder andere op bezoekers van de inloophuizen, Exodus, dak- en thuislozen en personen (waaronder gezinnen in crisissituaties) die begeleid worden door de stichting DNOdoen.
Het feest van Pasen nodigt uit om solidair te zijn met onze naasten, veraf én dichtbij.

Wij voeren de actie in de vorm van het verstrekken van supermarktbonnen en cadeaubonnen van de Hema. De Hemabonnen zijn bedoeld voor kinderen die aan andere zaken dan levensmiddelen behoefte kunnen hebben. In 2023 hebben we met uw hulp op bijna 400 adressen bonnen kunnen bezorgen.
Ontvangers blijken niet alleen blij te zijn met de bonnen maar zeker ook met de aandacht die zij op deze manier krijgen. In de begeleidende brief geven wij aan dat de attentie afkomstig is van de ARK en voegen wij een paasgroet toe.

Wilt u helpen de paasactie in 2024 weer mogelijk te maken? Dat kan door een gift over te maken voor de kosten die hiermee gemoeid zijn via het rekeningnummer van de Alkmaarse Raad van Kerken, NL77 INBG 0002 6852 43, o.v.v. 'Paasactie 2024'. De ARK is ANBI erkend en uw gift is dus aftrekbaar van de inkomstenbelasting.
Wij hopen ook dit jaar weer op een succesvolle actie!
Namens de ARK,
Wim van Houten (06 18 26 15 95) en Ria de Rijke (06 49 89 61 07)